Gönderen Konu: SEO Terimleri  (Okunma sayısı 6569 defa)

danua

  • Yönetici
  • Kıdemli Üye
  • *****
  • İleti: 311
  • Karma 65535
SEO Terimleri
« : 28 Eylül 2016, 19:51:38 »
Seo Terimleri
on page SEO : Site içi yapılan seo çalışmalarına denilir. Sitenizin link yapısı, kod yapısı , tasarım şekli v.s. yapılan çalışmalardır

off page SEO : Site dışı yapılan seo çalışmalarına denilir. Arama motorlarına kayıt olma, sosyal medya ile sitenizi ilişkilendirme, backlink alımı v.s. çalışmalarına denir.

Google Caffeine: google zaman zaman algoritmasını değiştirir. Bunun nedeni istenilen sistemin daha güçlü olması, bazı website sahiplerinin etik olmayan çalışmalarla başarı sağlamasını engellemek için değişikliklere gidilmesidir. Google caffeine, çıkarmış olduğu en son algoritmadır.

Pagerank: Google Caffeine ' nin gelmesinden sonra önemini bayağı yitiren bir site kıdem belirleme çeşitidir.

Trustrank: Bu da pagerank gibi bir puanlama biçimidir. Gerçeklik payı yoktur ama seo ile doğrudan orantılı bir sistemdir. Bazı webmaster sitelerinde, sitelerinize yönelik analizlerde trustrank değerlerini göstermektedir.

inbound links: Başka yerlerden sitemize yada sitemizdeki herhangi bir sayfamıza verilmiş bağlantılardır. Seo açısından önemli bir yeri vardır.

Backlink : bir önceki inbound link'ten farklı olarak sitenizin yada herhangi bir sayfanızın başka sitelerinin linklerinin içerisinde barındırılmış olmasına denilir. Seo açısından çok fazla önem taşır. backlinklerinizi öğrenmek için iki güçlü sistem vardır. biri google diğeri ise yahoo. Google niteliğine göre backlinklerinizi yansıtır. Yahoo ise  her türden yansıtmaktadır. google üzerinden backlinklerinizi arama kutusuna link:tr-full.com yazıp aratarak öğrenebilirsiniz. yahoo için ise explorer üzerinden http://siteexplorer.search.yahoo.com adresine girip sorgulama yapmanız yeterlidir.

Outbound links: sitenizden başka sitelere verilen linklerdir,yani bildiğimiz link çıkışıdır. verilen linklerin kalitesi ve benzerliği seo açısından önem taşımaktadır.

Spam : arama motorlarını kandırarak, onları aldatmaya yönelik yapılan her türlü davranışlara denir. yani etik olmayan şeylerdir. Tespiti sonucu websiteleri için çok büyük sorunlara yol açar, hatta geri dönülemez sorunlara bile.

Spider: arama motorlarının botlarına verilen bir isimdir. bu botlar arama motorları tarafından sitenize gönderilir, müsade ettiğiniz  her yeri inceler ve veriler toplar. bu verileri arama motorlarının bünyesine aktarırlar.

Hit: Sitenize yapılan ziyaret sayısını belirtir. Her kullanıcının bir kez sayılmasına tekil hit, tekrar eden ziyaretlerinin de içine alınarak sayılmasına çoğul hit denir.

Broken Link: kırık link anlamına gelir. yani bozuk olarak açılan ya da hiç açılmayan sayfa linklerine denir. seo açısından dezavantaj sağlayan bu linkler, bir an evvel düzenlenmesi gereken linklerdir. Temizlemekte son derece fayda var.

Meta Tag: Sitenizi arama motorlarına bildiren etiketlerdir. binevi sitenizin kimlik kartı denilebilir.

Description meta tag: sitenizin yada herhangi bir sayfanızın içeriğinde neleri barındırdığını belirten kısaltılmış açıklamasına denir. Arama motorlarında önemli yeri vardır. çünkü arama sonuçlarında çıkan linklerde açıklama olarak bunlar gösterilir.

Keywords meta tag: sitenizin ya da herhangi bir sayfanızın içeriğini betimleyen kelimelerdir. bu kelimelerin belirlenmesi sayfa ile ilişkin olmalıdır. diğer türlü sahte kelimelerle sitenize çekeceğiniz ziyaretlerin tespitinde zararlı çıkmanız muhtemeldir.

Filtre: Google tarafından sahte işlemlerle üst sıralara çıkmayı hedefleyen websiteleri tespiti esnasında değerledirmeye almasına denir. Binevi hesap sormak için gözaltına almasıdır. Eğer bu süre zarfında yanlışları düzeltemezseniz ilerleyen zamanlarda karantinadan çıkamazsınız.
Alıntı
Linkback: SEO Terimleri
𐱅𐰇𐰼𐰚

Sitelerim
:::::::::::::::::::
telkaricim.com

Tags: